Spusteni scriptu jako demona pri startu systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 14 00:42:41 CET 2013

On 01/13/13 23:41, Jozef Drahovsky:

> Prave hladam priklad ako dat perl script do /etc/ttys ale bezuspesne,
> vies dat priklad?

Priklad zkusim dat taky, ale radsi vysvetlim tu trochu teorio okolo toho
abys mohl priklad modifokovat pro odlisny podminky nebo jiny jazyky.

'init' respektive ttys ma tyto omezujici podminky

1. spoustet se z nej primo da pouze spustitelny program.

2. jdou mu i predat parametry podle libosti, za ne ale vzdy jeste jeden
prida - a to konkretne udaj z prvniho sloupce ttys

3. v prvnim sloupci muze byt libovolny neprazdny retezec, pokud je to
ale jmeno souboru, pak ho zadavam relativne k /dev (abych pravdu rekl,
uz si nepamatuju jak jsem k tomuhle dospel a jestli je to opravdu nutne)

4. init spusti program, a pokud tento program skonci, spusti ho znovu -
to znamena, ze neni urcen ke spoustnei daemonu (proces "daemonizace"
zahrnuje vytvoreni noveho procesu a ukonceni puvodniho, takze to co init
spustil skonci - a init to tedy spusti znovu).

No a ted se dostavame k tomu, ze Perl az tak moc nepouzivam.

Za predpokladu, ze perlovsky script /home/bublifuk/script.perl spoustime
prikazem

/usr/local/bin/perl -w /home/bublifuk/script.perl

mel by vhodny radek pro 'ttys' vypadat asi takhle:

../home/bublifuk/script.perl "/usr/local/bin/perl -w" unknown on secure