dotaz na sdilenou pamet

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Dec 30 12:49:56 CET 2012

On 12/30/12 10:29, Roman Nádhera:
> idm = shmget (ke1,mlength,iflag);
> ie = errno;
>
> ......  TADY mi to vrátí IDM -1 a perror
> Invalid argument, pokud mlength > 65537 nebo tak nejak...

Predpokladam, ze jednou v minulosti se to volani povedlo s hodnotou
65536. Od te chvile plati (man shmget:)

>      The shmget() system call will fail if:
>
>      [EINVAL]           Size specified is greater than the size of the previ-
>                         ously existing segment.

Sdilena pamet nezanika s koncem procesu, ktery ji pouzil, automaticky.
Pokud se ti tam jednou ta alokace povedla, tak se stejnym klicem a
souborem nemuzes timto zpusobem pozadovat jeji zvetseni.

Prikaz:
ipcs -am
ti pomuze vypsat seznam existujicich sdilenych bloku, prikaz
ipcrm -M ...
dovoli zrusit existujici segment sdileny pameti.