Neocekavana zmena default gateway

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Mon Dec 17 15:29:14 CET 2012

Ahoj,

Radek Krejča napsal(a):

> asi budu vypadat jako hlupak, ale po x letech pouzivani BSD a motani
> se kolem siti jsem narazil na problem, ktery je relativne zakladni, ale
> ja na nej neznam odpoved.
> >
> Jednoducha otazka zni - jakymi vsemi zpusoby se muze ve FBSD zmenit
> default route?

s ICMP redirecty jsme si užili v době, kdy pro nás FreeBSD směrovalo IP
provoz. Jestli si dobře vzpomínám, tak to bylo FreeBSD 4-6.x a
Zebra/Quagga. Tehdy se nám stávalo, že při výpadku/přepínání některé z
linek přibyly cesty k mgmt serveru (host route). Nikdy však nedošlo ke
změně defaultu.

Po hodně dlouhém laborování jsme přidali následující řádek do IPFW a to
hodně pomohlo. Bohužel ne zcela, ale je to dávno a detaily si přesně
nevybavuji. Bylo tam ještě něco lo0.

ipfw add deny log logamount 1000 icmp from any to me icmptype 5

Já bych pro první přiblížení icmptype 5 jen zalogoval.

	I.