Bug nebo ficura - arp na virtualnim device mezi verzemi bsd

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sat Nov 24 17:22:52 CET 2012

Ahoj,

mam takovy poznatek, ale nikde jsem nenasel, ze by to tak melo byt.

Mam 2 routery, nastavene uplne stejne, ale na jednom je 8.2 na druhem 9.0. 8.3 nemam vubec nikde, takze nevim, jak je to pro tuto verzi.

Pokud mam na fyzickem rozhrani nastaveno nejake ip, pingnu si na nej, tak vidim pres prikaz arp jeho mac adresu. Tak to funguje u obou verzi. Pokud ale to same udelam na vlanu, tak na 9.0 vidim no entry, na 8.2 vidim mac adresu.

Zajimave je, ze ndp pro ipv6 se zřejmě chova spravne, co jsem zkusil, tak mac adresy jsou videt i pro virtualni rozhani.

Jde mi o to, jestli jste nekdo nekde nenarazil, ze se to menilo, ci je to bug.

Jeste pro upresneni, proc to tak potrebuji, nekteri moji uzivatele zkratka z nejakeho duvodu (budto neznaji, nebo mu pry neduveruji, neptejte se proc) nepouzivaji ifconfig. Pravdou je, ze je to takto pohodlnejsi, usetri se asi 8 znaku a jeden prikaz navic :-). No a nekteri maji scripty, ktere s timto chovanim pocitaji.

Diky za info
Radek