Vylistovani podrizenych interface

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Fri Nov 23 09:31:50 CET 2012

Ahoj,

Radek Krejča napsal(a):
> pisu si nejaky scriptik pro dohled a potreboval bych zjistit, ktere
> virtualni interface je podrizene kteremu fyzickemu. Priklad, mam
> fyzickou sitovku em0 a na ni vlan342. Tech sitovek a vlanu je tam
> samozrejme mnohem vice a mohou byt na ruznych intefacech.
>
> Pres ifconfig jsem zadnou takovou moznost neobjevil, resp. az kdyz
> se podivam na konkretni vlan interface, tak tam vidim parent. Je nejaka
> moznost, jak to zjistit obracene? Takze je ten postup hrozne zdlouhavy a
> parsovani prikazu ifconfig -a je docela pakarna.

ja bych na to sel dvema cestami.

Prvni cestu bych zkusil pres /etc/rc.conf. Respektive na svych strojich
bych se dival do /etc/rc.conf.local. Ale to nemusi byt uplne obecne,
protoze nektera rozhrani mohou mit konfiguraci v /etc/ifconfig_<interface>.

Druha, dle meho lepsi, cesta:
ifconfig -l	: poda seznam vsech znamych rozhrani
V cyklu projit vsechna vlan rozhrani "ifconfig vlan0" a zde bych to
nevidel tak hrozne

router: # ifconfig vlan0
vlan0: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> metric 0 mtu 1500
        options=103<RXCSUM,TXCSUM,TSO4>
        ether 00:00:00:67:1e:c7:75
        inet 192.168.57.1 netmask 0xffffff00 broadcast 192.168.57.255
        media: Ethernet autoselect (1000baseT <full-duplex>)
        status: active
        vlan: 57 parent interface: em0

	I.