multicast routing

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 22 19:06:33 CET 2012

On 11/22/12 18:41, Josef Hrabec:
> nemate nekdo prosim nejake zkusenosti s routovanim multicastu z jedne
> sitove karty na druhou?

Mam, jedna studentska kolej (nejakejch 1000 uzivatelu) sveho casu mela
multicastovou konektivity do sveta.

Ty ale asi nechces jakekoliv zkusenosti, ale nejake dobre, co ?

Ja jen, ze po necelem roce permanentnich potizi jsem to zrusil.

> Po spusteni mrouted vsak zahlasi:
> mrouted: 00:15:06.279 warning - sendto to 224.0.0.1 on 10.1.6.44: Invalid
> argument

Ja mrouted nepouzival, pro upstream jsme potrebovali jiny mroutovaci
protokol. Ale tohle je znama chyba:
> http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=ports/170104

> Ale dost mozna, ze routovani multicastu na FreeBSD (zkousel jsem 7.3 a 8.3
> se stejnym vysledkem) neni zrovna dobry napad.  :-)

Je to jeste daleko horsi. Spatnej napad je celej WAN multicast routing.
Proste to nefunguje. Ani v dobe, kdy jsem se tomu nejvic venoval, jsme
ani zdaleka nemeli spolehlivou multicastovou konektivitu ke vsem velkym
ISP v CR i v zahranici.

Pravda, ty nechces globalni konektivitu, takze ty sanci mas.

Akorat asi nepujde pouzit mrouted, prinejmensim ne bez opravy. A tu pro
tebe ted udelat nezkusim, sorry. Ale zkus jestli funguje XORP. TO je
sice strasnej moloch, konfigurace taky neni uplne trivialni, ale tehda
mi fungoval. COz nezarucuje, ze funguje i ted.