VirtualBox-ose

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Nov 16 18:16:51 CET 2012

Vladimír Drgoňa wrote:

> FreeBSD som inštaloval menej ako pred mesiacom, za ten čas sa asi veľa
> nezmenilo. Virtuálny stroj sa vôbec nenaštartuje, nenaskočí ani BIOS,
> takže je podľa mňa jedno aký systém chce spustiť. Je možné, že mu chýba
> X11, i keď štartuje --type headless. Keď budem mať čas skúsim
> prekompilovať porty, ale momentálne to neponáhľa. VirtualBox som skúšal
> skôr zo záujmu a nie preto, že ho na serveri potrebujem.

Jine VM v tom VirtualBoxu bezi, nebo nebezi zadny? Muj prvotni
predpoklad byl, ze je VirtualBox na tom stroji jinak normalne funkcni a
pouze ten jeden virtual nebezi.

X11 mu urcite nechybi (pokud byl zkompilovan a nainstalovan jako
WITHOUT_X11). Sam ho provozuju v headless rezimu na serveru bez X a
funguje bez potizi (vytvoreno pres 10 virtualu, v nich ted delam FS
benchmarky - testuju ruzna uloziste pro VDI soubory)

To, ze virtual nenabihal, se mi uz stalo - kdyz jsem mu pres VBoxManage
nastavil bridge na neexistujici sitovku, tak okamzite pri startu zhavaroval.

Pokud jsi zatim neoveril zadny jiny funkcni virtual, tak zkus udelat
nejaky zakladni bez site, nebo s NAT, klidne bez HDD a jen mu nastav CPU
a RAM a zkus tam nabootovat nejake LiveCD ISO, treba instalator FreeBSD.

Mirek

PS: pro uplnost, s timhle mi VirtualBox funguje

# pkg_info -r virtualbox-ose-4.1.18
Information for virtualbox-ose-4.1.18:

Depends on:
Dependency: cdrtools-3.00_2
Dependency: vde2-2.3.2
Dependency: python27-2.7.3_3
Dependency: png-1.5.12
Dependency: libvncserver-0.9.9_2
Dependency: curl-7.24.0
Dependency: virtualbox-ose-kmod-4.1.18_1
Dependency: py27-setuptools-0.6c11_3
Dependency: pkgconf-0.8.3
Dependency: libxslt-1.1.26_3
Dependency: glib-2.28.8_4