Wifi autentizace

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 31 09:47:15 CET 2012

On 10/31/12 07:58, Miroslav Prýmek:
> stojim pred problemem pokryti stredni instituce Wifi signalem.

Oni se snad vsichni vsude docista zblaznili. A najednou ...

> hlavni je spis jednoduchost pouziti, bezproblemovost konfigurace na ruznych OS
>   * melo by byt na slusne urovni zajisteno, aby sit nebyla uzita
> neopravnenymi uzivateli

Tyto dva pozadavky jsou proti sobe. Protoze prvni problem s neprilis
zdatnymi uzivateli je v prihlasovacich udajich. Kratky a jednoduchy
heslo ti zanedlouho nekdo prolomi, dlouhy a slozity zase budou mit
problemy zadavat. A to na nekterejch konfiguracich ho musi zadavat
pokazde, protoze pri nekterych konfiguracich se neuklada.

Ale tohle s FreeBSD nesouvisi.

> trochu obavu z kombinace W98+WPA+WDS+Radius. Co jsem se tak dival,

A ony uz mely W98 vestaveneho autentizacniho klienta pro WiFi ? Ja mel
dojem, ze na tech to resil vyrobce kazde bezdratove sitove karty
samostatne. Takze pokud nevis co za karty na tech W98 budou mit,
nedokazes o tom rict nic. Ale problematika W98 sem az tak nepatri.

> Druha moznost, ktera by v dane situaci byla asi pro uzivatele daleko
> prijemnejsi, by bylo klasicke reseni pres webovou autentizaci - pri

O slusne fungujicim hotovem nastroji nevim, vim o nekom, co si potrebne
skripty udelal sam. Ono o zas az tak slozite neni. Nejslozitejsi je
vymyslet kdy ho vlastne chces odhlasit.

> Bylo by fajn, kdyby se dal delat aspon zakladni shaping, aby wifi klienti neomezovali kritictejsi provoz. To by predpokladam melo jit hladce bez vetsich
> problemu (firewall PF).
> Je to tak?

Pokud si omezeni nastavis na "obou stranach" tak ano. Klienti ale
malokdy zahlcuji sit pakety, ktere odesilaji (i kdy zi to se muze stat).
Spis si objednaji velka data "z venku" a sit ti zahlcuji ta. Omezovat to
pochopitelne musis driv, nez ti to tvoji siti projde. Nema smysl nechat
nejdriv data projit siti a teprve na konci je zahodit.

A to samozrejme plati i pro linku, kterou to mas cele pripojene nekam.
Spatne reseni nechat tou linkou protekat video do uzivatelova torrentu,
v podstate to ucpat, ale na tvem konci ty pakety, kterym se podari
projit zahazovat shapingem ...

> Taky predpokladam, ze rozhazovani VLANs nebude mit meritelny vliv na
> rychlost/latenci neotagovaneho provozu.

Pravdepodobne.

> Nerad bych se rozhodl pro nejake reseni, ktere by se az v provozu
> ukazalo jako neprakticke

Tak pokud se ti to povede a vyse recene bude platit jeste za dva roky,
jsme ochoten to klasifikovat jako regulerni zazrak. To budou klienti s
horsi antenou, kteri v nekterych mistech kde by si to prali nebudou mit
signal. Takze by bylo treba AP zesilit. Jina zarizeni, s lepsi antenou
ale spatnou implementaci ovladacu ve stejnem miste uvidi signal vic nez
jednoho AP, budou mezi nimi poskakovat a protoze kazdy handover znamena
vypadek, budou efektivne stale ve vypadku, bez schopnosti datoev
komunikace (a jeste budou zatezovat auettnizacni server). Takze by bylo
treba signal nekterych AP spise zeslabit. Krome notebooku se zahy objevi
nekdo, nejlepe nekterej ze sefu, se smart telefonem ci nejakym super
cool tabletem, kterej ale bude mit velice omezenou mnozinu
autentizacnich protokolu, ktere zna.

Takovejch siti "pro par predem danejch znamejch nekritickejch klientu"
uz jsem videl (presneji receno, jak znacne se pozadavky zmenily jen par
mesicu po te, co to zacalo fungovat) ...

Ale tohle s FreeBSD taky nesouvisi ...

Tak hodne stesti ;-)