Process / user accounting - interpretacia vystupu z sa

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 11 08:53:57 CEST 2012

Richard Willmann wrote:
> [...]

Merad bych se zamotal do terminu - zda se mi, ze to nepouzivas spravne,
ale nejsem si dostatecne jisty na autoritativni tvrzeni.

Realny cas je proste realny cas. Ten co ukazujou treba hodinky na ruce.
User-time je cas, po ktery mel proces prideleny procesor a ten vykonaval
uzivatelsky kod aplikace. System-time je cas po ktery mel proces
prideleny procesor, ale vykonaval kod jadra operacniho systemu
(pravdepodobne pri obsluze nejakeho pozadavku aplikace).

> Zistil som len to a aj to empiricky, ze niektore cislarastu az v okamihu
> ukoncenia procesu.

To me az tak neprekvapuje - preci jen - uklada se to do souboru. Bylo by
nutne neustale aktualizovat zaznamy vsech bezicich procesu. To by mohlo
mit neprijemne vykonostni dopady na system. Takze se tam zapisuji udaje
jednou, s ukoncenim procesu. Stejne je accounting urceny pro ex-post
zpracovani, nikoliv pro on-line sledovani.