Process / user accounting - interpretacia vystupu z sa

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Wed Oct 10 22:06:38 CEST 2012

> Nevim, k cemu je primarne urcene (ze by opravdu na uctovani za vyuziti
> stroje?)

Mojim cielom je implementovat accounting v pravom slova zmysle. Inak
povedane, potrebujem si priebezne pocitat vyuzitie zdojov jednotlivych
pouzivatelov tak, aby som jednak mal statistiku za posledne obdobie a
zaroven aby som vedel proaktivne v pripade vyskytu anomalii (nejaka vychylka
od priemeru ci uz konkretneho pouzivatela alebo priemeru vsetkych
pouzivatelov) ucet automaticky zablokovat.

Moj najvacsi problem je, ze "sa -m" povie cisla, ktorym neroumiem ani s
pomocou Googlu :)

Konkretne:

     avio   Average number of I/O operations per execution

     cp     Sum of user and system time, in minutes

     k      CPU-time averaged core usage, in 1k units

     k*sec  CPU storage integral, in 1k-core seconds

     re     Real time, in minutes

     s      System time, in minutes

     tio    Total number of I/O operations

     u      User time, in minutes