Process / user accounting - interpretacia vystupu z sa

kron kron24 at gmail.com
Wed Oct 10 20:28:48 CEST 2012

On 2012/10/10 16:40, Richard Willmann wrote:
> Pozdravujem,
>
> Prosim, vedeli by ste ma nasmerovat na nejaky zdroj opisujuci / vysvetlujuci
> interpretaciu vysledkov / statistiky z sa?
>
> Accounting som nastavil, spustil atd atd. Ukazoje to pekne cisla, dokonca aj
> man page je pekna / prehladna :) ale netusim co tie cisla znamenaju, ake by
> mali byt, ake su ked je zle atd atd.
>
> Ma s tym prosim niekto soobnu skusenost? Primarne mi ide o monitoring podla
> pouzivatela.

Na FreeBSD ne, ale na starych komercnich Unixech (tak 15-20)
zpatky. Doufam, ze jde zhruba o totez (aspon podle man stranky
to tak vypada).

Nevim, k cemu je primarne urcene (ze by opravdu na uctovani
za vyuziti stroje?), ja jsem to tehdy pouzival jako
diagnosticky nastroj. Kdyz masiny tezko dychaly, dalo se
z tech dat odhadnout, ktery uzivatel a ktere jeho programy
ten vykon braly a na co je potreba si posvitit. Ale byla to
spis jenom obezlicka, protoze na tech systemech byvaly
monitorovaci nastroje nekdy dost mizerne. Aspon takto mi to
uvizlo v me sedive hlave.

Myslim, ze *absolutni* cisla, ktera z tech reporu lezla,
celkem  k nicemu nebyla. Zajimave byly jenom *pomery* mezi
uzivateli a programy. Cize na otazku, ake by tie cisla mali
byt, neviem odpovedat...

Posledni roky pracuju jenom na BSD a Linuxu a po process
accountingu jsem uz ani nevzdechnul. Kdyz je problem, daji
se monitorovat mnohem pohodlnej. Navic spousta veci dnes bezi
v aplikacnich serverech, ktere moc procesy nevytvareji, takze
by ten process accounting tezko vubec neco zachytil.

Zkratka mam pocit, ze process accounting ztratil smysl
(aspon na FreeBSD nebo Linuxu) a nenapada me zadne rozumne
vyuziti. Ale jestli mas neco zajimaveho, rad si o tom
prectu :-)

Oli