CPU FAN speed

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Oct 6 21:04:59 CEST 2012

Pavel Baculák wrote:
> Prosim mam dotaz.
> Netusite nekdo, jak monitorovat v notebooku rychlost otacek/min na cpu cooleru?
> Zkousel jsem pouzit mbmon i lmmon, ale ani jedno nefunguje.

Pokud ani jeden z nich nefunguje, tak je vysoka pravdepodobnost, ze na
to proste neni ovladac. A protoze vyvojari FreeBSD se kolem toho akorat
tak dohadujou s hodnotnym konstatovanim "it still sucks" (posledni
podpoved od PHK v threadu nize), tak to ani nevypada, ze by se to nekdy
zmenilo.

Zrovna vcera psal Andriy Gapon, ze by preportoval drivery z jinych BSD a
umoznil tak uzivatelum FreeBSD monitorovat svoje desktopy.
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-arch/2012-October/013176.html

Jenze to je ozivenim spici mrtvoly, kterou pani vyvojari svoji debatou
zabili pred par lety, kdyz to jako GSoC udelal nekdo jiny a protoze se
to "core members" nezdalo dost sexy, zamitli to a tak je FreeBSD ten
jediny system z rodiny BSD, ktery pro tyhle desktopove chipy proste nema
ovladace (a nejspis nikdy mit nebude). Protoze ted se zase akorat
pohadaji, ze je to "spatne" a nikdo to jinak a lip neudela.

Mirek