nástroj na tvorbu instalačního DVD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 1 20:18:15 CEST 2012

Milan Cizek wrote:
> dejme tomu že mám např. nainstalovaný systém a konfiguraci. Nyní bych
> potřeboval vytvořit ideálně samo instalační médium. Když budu dělat image
> celého disku pro následné klonování, bude zbytečně veliký (navíc ne user
> friendly). Myslím, že nějaký soft na tohle určitě bude - vytvoří image, ale
> bude ignorovat prázdné místo, čímž se velikost zmenší. Máte s něčím
> konkrétním zkušenost? Potřebuji, aby to zvládl nainstalovat vyloženě BFU...

No, s obecnym nastrojem budes mit potiz. Musi byt schopen spravne
vytvorit filesystem na disku predem nezname velikosti a obecne nastroje
UFS umet nebudou.

Takze tvoje potrebu asi nejlip naplni vice-mene standardni instalacni
DVD, ktere se nakonec da udajne zcela automatizovat (sam jsem osobne
nezkousel). Na nej pridat tbz vytvoreny z /usr/local, /var/db/pkg a
mozna nejakych dalsich /var/cosi adresaru, ktere si vytvorily
nainstalovane package. Plus instalacni skriptik, ktery vytvori potrebne
uzivatelske skupiny, uzivatele a rozbali ten tbz

Kdyby se v ramci instalace spustil sam, idealni - to bude ale asi
vyzadovat vlastni upravu instalacniho programu.

Alternativne se da obejit i bez toho, jen s modifikovanym instalacnim
DVD, ktere provede automatizovanou instalaci a pri prvnim prihlaseni na
roota dodela potrebne finalizace (rozbaleni toho balicku, zalozeni
uzivatelu a tak podobne).

Nemyslim ale, ze najdes neco hotoveho.