USB 3.0 device at 8.2R: could not allocate new device

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Sep 21 11:39:15 CEST 2012

On 09/21/12 08:56, Ivan Dolnák:
> Pripája sa cez USB 3.0, pričom používa k pripojeniu 2 USB konektory.
> Ja som ho pripojil len na USB 2.0 konektory.
>
> Systém je 8.2-RELEASE-p3, GENERIC/amd64
>
> Zálohu dát som už síce vyriešil iným spôsobom, ale neviem si vysvetliť
> nasledujúce hlášky na konzole. Viem, že podpora USB 3.0 bola tuším až
> v 8.3, ale čo tak spätná kompatibilita?

To nemusi byt otazka generickeho USB 2.0 versus USB 3.0.

To muze ve skutecnosti byt otazka podpory toho konkretniho Prolific chipu.

Jenze neuvadis vendor_id/device_id konkretniho chipu v tvem zarizeni,
takze tezko i jen spekulovat.

Ono ale i v pripade, ze ho uvedes to nemusi by trivialni - takovy PL2303
ma porad stejny v_id/d_id prestoze se ve skutecnosti vyrabi v rade
modifikaci, ktere nejsou z hlediska ovladani plne kompatibilni a
rozpoznavaji se pomoci nedokumentovanych vendor-specific prikazu.

Ovladac pro Woknows jich rozeznava 8, ovladac pro FreeBSD umi rozpoznat
jen dva (Linux an tom neni lip).

Takze podobna zrada muze existovat i u USB->SATA bridge. Kazdopadne, co
nejpresnejsi identifikace chipu, ktery se tahhle do USB propojuje, je
nutny, i kdyz se nakonec mozna ukaze, ze nikoliv postacujici, udaj.