Rozpadly mirror s vadnym diskem

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Sep 11 13:33:08 CEST 2012

2012/9/11 Dan Lukes <dan na obluda.cz>:

> Zapis sektoru navic obvykle vyprovokuje vnitrni relokaci a sektory se od te
> chvile budou jevit jako citelne.

S timhle mam problem. Nahraval bych tam totiz obsah, ktery je "pozadu"
za tim, ktery je necitelny - a navic
bych mel potom uz problem zjistit, ktere soubory byly postizeny (z
necitelne oblasti se stane oblast citelna, ale s potencialne spatnymi
daty).

> Po skonceni resynchronizace ziskas system, ktery by mel byt jiz spustiteny
> do te miry, ze uzivatele na nem zavisli ho mohou zacit pouzivat.

Zas tak stres to neni, uz jsem oznamil vypnuti, ted mam cas asi tak do
zitrka 6:00 rano, coz je tak akorat
na prekopirovani dat mne znamym zpusobem, ale moc to neni na
laborovani nad necim, co neznam (prepocitavani
sektoru apod.)

> Dale si musis spis rozmyslet, jestli disku na kterem se objevily vadne
> sektory jeste veris, protoze pokud ne, nasleduje vymena ad6 za jiny a dalsi
> resynchronizace, tentokrat opacnym smerem.

Disky pri prvni chybe vzdycky vymenuju, o tom vubec nejde rec.

> At uz udelas A nebo B mel bys mit system v normalne pouzitelnem stavu, s
> vyjimkou nejvyse dvou souboru (videl jsem dve cteci chyby, pokud se najdou
> dalsi bude to cislo jine) s poskozenym obsahem

Da se na to opravdu ("relativne") spolehnout, ze to jsou jenom dva soubory?
(popr. metadata o dvou adresarich) Ta delka 131072 me trochu mate...
(v techhle low-level vecech se vubec nevyznam, takze kdyztak sorry za zakladni
neznalost)

> Dohledat do jakeho souboru patri sektor je obtizne, v minulosti se to tu v
> konferenci probiralo, takze hledej, ja si uz detaily nepamatuju. A hledat
> bys mel pred rekonstrukci FS, z kroku B coz je dalsi "proti" teto varianty
> neb hledani vypadek uz jen dal prodlouzi.

Ja jsem to cetl, jak jste to s Mirkem resili, ale prave jsem si uplne
nepamatoval, k cemu jste nakonec dosli,
chtel jsem si jenom overit, ze touhle cestou fakt ne :)

> Reknu ti co jsem v podobny situaci udelal (vadny sektor na disku, nikoliv
> vsak mirror). Ja jsem preinstaloval kompletne system vcetne portu - coz nic
> moc nestoji a lze to udelat prakticky za plneho provozu takze jsem mel
> jistotu, ze system a programy mam v poradku. Zustala sance, ze je poskozeny
> nejaky uzivatelsky soubor - a od toho jsou zalohy, ktere jest treba
> vytahnouti az se nejaky poskozeny soubor (zustal-li tam nejaky) najde.

Pro systemove soubory, co tam jsou/byly, mam SHA256 soucty, takze z
toho nervozni nejsem.

> Mimochodem, dodnes si nikdo nestezoval. Bud' sektor soucasti zadneho souboru
> nebyl, nebo nebyl soucasti zadneho duleziteho souboru ...

To me na tom nejvic stve - tolik problemu s necim, kde treba nic
duleziteho neni :)

> Jo - neskodi se na vadny sektor a nejblizsi okoli kouknout. Pri trose stesti
> se z obsahu muze podarit odhalit o jaky soubor je - ani to nemusi bejt nutne
> soubor textovej.

Jakej je nejlepsi zposubo to udelat? Ty cisla co byly v logu muze
normalne pouzit pro dd
(dd if=/dev/ad6 skip=250051297280) nebo to musim zas nejak prepocitat?

diky

Mirek