pure ftpd - odmita nabehnout

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 13 10:28:11 CEST 2012

On 08/13/12 10:11, jaroslav.votruba at dvorec.eu:
> Zacina me tenhle ftp server silne s**t. Pouzivate nejaky jiny ftp, ktery
> by mělo virtualni uzivatele v mysql a webovou spravu uzivatelu?

Vubec nepouzivam FTP. Nesifrovany prenos hesla je dneska uplne "out".
Spolu s komplikovanou interakce s firewally a NATem z nej cini
"historicky protokol".

Jo, mam ho stale nostalgicky rad, nakonec, vim do velkych detailu jak
funguje, ale jeho budoucnost v tomto stoleti uz mimo muzealni nasazeni
proste nevidim.

Vzdyt spichnout si neco, co ho ve vetsine vlastnosti dost slusne
zastoupi - a ve vetsine i predci - je, rekneme, v PHP tak snadne, ze se
skoro ani nevyplati pomoci Google hledat, kde ma kdo neco takovyho
hotovyho. A pri trochu mensich narocich na spoustu funkci FTP staci i
primo to, co je v Apache.

FTP uz dneska pouzivam maximalne na volen sireni dat anonymnim
uzivatelum a i to jen tam, kde na spolehlivosti nem zas az tak moc
nezalezi (nebot', jak uz vyse receno, firewally, NAT, ...)

Coz ale asi neni odpoved, kterou's doufal slyset ...