IPFW a kernet NAT

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Thu Aug 9 11:17:33 CEST 2012

Myslim, ze to s tak jemnym filtrovanim, jako je napr. podle SYN
priznaku, je az zbytecne prehnane.
Mozna bude stacit si uvedomit, ze kazdy packet prochazejici skrz router,
vchazi do firewallu minimalne dvakrat (v pripade filtrovani na urovni
layer2 ctyrikrat) - jednou (dvakrat) na vstupnim interface a jednou
(dvakrat) na interface vystupnim.
Mne vzdycky stacilo si ve firewallu provoz pomoci skipto rozhodit do
ruznych vetvi firewallu a tam je filtrovat tim nejjednodussim zpusobem.
NAT se pak samozrejme provadi na vnejsim interface a ruzne filtrovani,
co kam ma nebo nema projit na vnitrnim. Jde to i na vnejsim, jen si
clovek musi hlidat, v jake casti firewallu je jaka IP adresa (pred / po
prekladu).
V mem pripade vypadaji pravidla tak, ze propousti prakticky vsecho, jen
je vyjmenovano, co blokuji. A v minulem zamestanni jsme to meli zase
naopak, ze zakazano bylo vse, pouze bylo explicitne vyjmenovani, co je
povoleno (tedy opravdu, pro DNS byl ve firewallu zaznam, ze je povoleny
provoz UDP na port 53). Pak clovek musi jen uhlidat, co vsechno
potrebuje ke spokojenemu zivotu...

Zbynek

--
Zbyněk Burget