FreeBSD 8.3 a mrtg

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Jul 31 20:31:40 CEST 2012

Obavam se, ze tady uz asi moc neporadim, jak se zda, nemam nikde
dostatecne podobne prostredi / problemy.

VRBA wrote:
> This is perl 5, version 14, subversion 2 (v5.14.2) built for
> i386-freebsd-64int
>
> jen doufam ze 64int neni pro 64bit, jeste bych skusim 9.0 s 64bit

Myslim, ze 64int odpovida WITH_PERL_64BITINT=true (Use 64 bit integers
(on i386)

Ja tu mam na FreeBSD 8.2-RELEASE-p3 i386 GENERIC nasledujici perl

This is perl 5, version 12, subversion 4 (v5.12.4) built for
i386-freebsd-64int

Nebo pak na FreeBSD 8.3-RELEASE amd64 GENERIC

This is perl 5, version 12, subversion 4 (v5.12.4) built for amd64-freebsd

> vmstat -m | grep fadvi
> fadvise 907981 28375K - 907981 32
>
> spustim mrtg a
>
> vmstat -m | grep fadvi
> fadvise 908198 28382K - 908198 32

fadvise mi vmstat -m nevypisuje ani na jednom ze dvou testovanych stroju :(

> a kmem
>
> frag# sysctl -a | grep kmem
> vm.kmem_map_free: 214245376
> vm.kmem_map_size: 121298944
> vm.kmem_size_scale: 3
> vm.kmem_size_max: 335544320
> vm.kmem_size_min: 0
> vm.kmem_size: 335544320

kmem na 8.2 i386

# sysctl -a | grep kmem
vm.kmem_map_free: 119742464
vm.kmem_map_size: 128798720
vm.kmem_size_scale: 3
vm.kmem_size_max: 335544320
vm.kmem_size_min: 0
vm.kmem_size: 335544320

kmem na 8.3 amd64

# sysctl -a | grep kmem
vm.kmem_map_free: 24843579392
vm.kmem_map_size: 21262336
vm.kmem_size_scale: 1
vm.kmem_size_max: 329853485875
vm.kmem_size_min: 0
vm.kmem_size: 24873951232

> HW je HP DL360 G5 skousel jsem to i na jinem hw tedy DL360 G3
>
> mrtg neloguje nic tvari se spokojene mrtg bere data z 10Gbit linky
> nemuze mu vadit ze se pouziva 32bit OS?

Tomu MRTG by to vadit nemelo, spis by ale mohl byt problem v tom, ze by
na 32bit OS nebyly v SNMP pritomne 64bit countery a tak by neslo
ziskavat uzitecna data pro vyssi datove toky. Driv to tak bylo, ale
mozna ze uz nekdo upravil system / SNMP tak, ze poskytuje 64bit countery
i na 32bit OS. Ja ale na takovych strojich mam vsude FreeBSD amd64 a
tech poslednich par i386 je na starych strojich, kde je jen malo RAM a
jen male datove toky.

Jestli jsou to testovaci stroje, zkusil bych tam nasadit FreeBSD amd64.
Treba to problem vyresi.

Mirek