problém s NATem

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Jul 22 11:32:10 CEST 2012

Dan Lukes wrote:

> To se dela tak, ze se pred pokusem napise shutdown -r +5 ""
>
> Kdyz se pokus nepovede, tak se pocka. Kdyz se povede, tak se teh
> shutdown zastreli ...

Ja tenhle "trik" pouzivam pri zmene pravidel pro PF.

Nova (testovaci) pravidla si ulozim do /etc/pf.conf.tmp a pak je nacitam

shutdown -r +10 && pfctl -vf /etc/pf.conf.tmp

Zamerne pouzivam vice nez 5 minut, protoze pokud me ta nova pravidla
ustreli SSH spojeni (napriklad kdybych smazal stavove zaznamy), tak pri
-r 5 uz se neda znovu prihlasit i kdyby to firewall nijak neblokoval.

Podstatne tedy je, neulozit si nove pravidla hned do produkcniho
souboru, ktery se pri tom restartu nacte a nechat si dostatecnou casovou
rezervu pro pripadne nove prihlaseni.

Mirek