Stav fusefs?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 4 15:09:47 CEST 2012

On 07/04/12 14:10, Miroslav Prymek:
> pohravam si s myslenkou, ze bych si naprogramoval generovani nekterych konfiguraku z
> nejakeho datoveho zdroje (db, ldap,...).

"Generovat" ve smyslu - na zaklade udaju z nejakeho zdroje vytvorit
(periodicky vytvaret) klasicke konfiguracni soubory - to se mi jevi byt
myslenkou rozumnou. Zejmena pro rozsahlejsi instalace.

Uvahama o FUSE smerujes, podle vseho, k jinemu druhu reseni.

Zrejme k nejake podobe "dynamickejch" konfiguraku, ktere realne
neexistuji, ale simuluji se.

Ja osobne se co mzona nejvic snazim vyhybat tomu, aby spravna funkcnost
jednoho stroje primo zavisela na tom, ze dobre funguje stroj jiny. A cim
dulezitejsi stroj to je, tim uporneji. Dohledovy stroj,ktery tima dat
vedet o problemech v siti se mi jevi byt dost klicovy stroj ...

Sice to vypada efektne, zatimco periodicky generovane konfiguraky jsou
takove "drevni" reseni (a jeste to neni uplne on-line), ale moje
zkusenost rika, ze robusni (byt' ponekud tupa) reseni se v krizovejch
situacich osvedcuji nejlepe.

Co ti je platny, kdyz ti tady deset lidi potvrdi, ze FUSE je skvele a
stabilni, kdyz naprosta vetsina jeho uzivatelu ho pouziva predevsim v
"idealnich" podminkach, kdezto ty potrebujes aby predevsim fungovalo
kdyz je sit a/nebo pocitac v prusvihu - at uz zpusobenou zavadou cehosi,
necim utokem, nebo necim jinym.

A i kdyby bylo FUSE v tehle situaci samo o sobe stabilni (coz nebude
nijak siroce otestovano), co je ti platny, ze mas nagios, kdyz v
okamziku pretizeni site nebdue fungovat, protoze se po pretizeny siti
nedostane ke konfigurakum ...

Vyhoda periodicky generovanejch konfiguraku je ta, ze tam ty konfiguraky
proste vzdycky mas - maximalne jsou o par minut opozdeny zmeny, ktere
bys v nich chtel provest. A ze v tomhle systemu neni treba zkoumat
stabilitu FUSE je spis prijemny vedlejsi efekt, nez hlavni deviza.

> Diky predem za jakykoliv postrehy

Nevim, jestli's chtel zrovna takovejhle postreh, ale psals "jakekoliv" ...