ntpd ztraci casem servery

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Jun 30 21:32:34 CEST 2012

Radim Kolar wrote:
[...]
> Pokud ntpd bezi nekolik mesicu tak ztraci servery se kteryma se driv
> synchronizovalo. Predpokladam ze ty servery nekdo vypnul a zmizely z
> ntp.org poolu:

[...]

> kdyz mu takhle pochcipaji vsechny tak se nema uz s cim synchronizovat a
> cas jde podle plotu. Kdyz se masina necha byt tak pul roku bez dozoru
> tak to temer vzdy pochcipe vsechno.

Resil jsem tu v konferenci stejny problem asi pred 2 roky. Dokonce vubec
nejde o to, ze by ty ntp servery nekdo vypnul - dale existuji a funguji,
ale z nejakeho duvodu ntpd s nima prestane komunikovat. Projevuje se to
hlavne pri tom dlouhem uptime a ja mam na nekterych strojich uptime
treba 500, takze to resim zhruba nejak takhle v cronu

ntpq -p | grep '^\*' > /dev/null 2>&1 || /etc/rc.d/ntpd restart

A jeste

echo 'daily_status_ntpd_enable="YES"' >> /etc/periodic.conf

Mirek