OT: sendmail - zmena hlavicky Reply-To

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 4 00:10:11 CEST 2012

On 05/03/12 23:45, Josef Hrabec:
> rad bych vyrobil pro velmi omezeny pocet uzivatelu (cca 5) primitivni mail
> list. Adresa pro zasilani zprav necht je list at domena.cz, kdy v
> /etc/aliases nastavim, aby mail zaslany na username "list" byl rozeslan na
> pet predem definovanych postovnich adres.

Pokud bude mit alias podobu seznamu peti adres, pak se zadne manipulace
s hlavickami konat nebudou. Tohle reseni je proste s timto zadanim
nekompatibilni.

> Problem vsak mam s tim, jak v takto preposlanem mailu zamenit hlavicku
> Reply-To a misto uzivatele ktery zpravu poslal tam vlozit adresu
> list at domena.cz. Tak, aby kdyz nekdo z uzivatelu bude chtit na doruceny
> mail odpovedet (dat reply), byla odpoved dorucena opet vsem peti
> uzivatelum a ne pouze tomu, kdo je autorem daneho mailu.
>
> Mozna by to slo vyresit nejakym externim skriptem/programem ktery by se
> zavolal z /etc/aliases. Ale chybi mi potrebna inspirace.

To neni zadny problem - proste se tam misto seznamu peti adres da jeden
odkaz na externi script - priklad tam je (alias msgs).

Tenhle script dostane prichozi mail na standardni vstup a tim padem se s
nim uvnitr da udelat vse co je potreba - vcetne odstraneni pripadne
stavajici Reply-To hlavicky a vlozeni jine. Odeslani upraveneho mailu se
provede zavolanim sendmailu.

Navratovy kod scriptu rekne volajicimu sendmailu, zda se zpracovani
mailu povedlo, docasne nepovedlo (v tom pripade spusteni scriptu za
nejakou dobu zopakuje) nebo trvale nepovedlo (v tom pripade posle
odesilateli chybove hlaseni).

Pokud se upraveny mail bude skutecne dal odesilat sendmailem, pak
nejsnazsi reseni tohoto podproblemu je opravdu trivialni - navratovy kod
celeho scriptu budiz shodny s navratovym kodem toho vnitrniho sendmailu.