Dva routery

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Wed Feb 22 15:52:36 CET 2012

Ahoj,
ja jsem neco podobneho resil na vstupu site kterou jsem kdysi stavel
znamymu (impulz.cz , ve finale ho koupil losan a ty koupilo O2).
Vyresil jsem to salamounsky :D
na vstup jsem si nechal pustit VLAN, ktery byl pres "obycejnej" switch
natazenej do 2 routeru.
Vystup routeru s prvnim aktivnim prvkem v siti (router na budove z
kereho se to rozebihalo), byl propojen OSPF.
A pres HeartBeat like scripty jsem hlidal zivotnost hlavniho routeru.
Kdyz se nam stalo ze nam shorel primar (stavenka no :D ), tak secundar
to behem 2minut prebral vsecko, lidi za natem rovnou (preklopilo se
OSPF) a verejky nasledne pretah "nasilim" na sebe.
Nevim jestli to odpovida tvemu pripadu, ale takle se to da taky resit :D

obrazove to bylo nak takle:
vlan od ceznetu->switch -> router1 ->switch -> vystupni router do site(ospf)
                                 v     -> router2 -> ^
Vilem