dotaz ohledne bsd9

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 19 21:19:05 CET 2012

On 02/19/12 21:09, Jarda:

> mas recht, myslel jsem na balicky ale psal jsem o portech

U packages samozrejem nemuzes doufat, ze se te nekdo bude ptat jak je
chces prelozit. Ty uz jsou prelozene - nejak. Ber nebo nech lezet.

> driv jsem pouzival rdate a v cronu jsem si nastavil dobu po jake si to
> bude kontrolovat a synchronizovat cas. Predstavoval jsem si, ze tvurci
> bsd treba uzivatelum chteji nabidnout nejaky ulehceni, kdyz systemovaj
> cas je tak dulezitej. Ale asi jsem tu myslenku spatne pochopil a zustanu
> u osvedcenyho rdate

Zatimco "time" protokol prenasi cas s presnosti na vteriny, nepokousi se
ani nijak elimimovat zpozdeni zpusobene samotnou dobou prenosu a
referencni zdroj casu muze byt jen jeden, NTP je protokol, ktery
umoznuje synchronizace s daleko vetsi presnosti a proti vice zdrojum
casu (tedy spolehliveji).

Pricemz to neni slozitejsi nez jine daemony - nakonfigurovat a spoustit.
Za urcitych okolnosti muze stacit dokonce i jen spustit, i kdyz ja bych
ty predkonfigurovane zdroje casu asi nepouzival.

Ale pokud si vystacis s presnosti a spolehlivosti, kterou ti mabizi
rdate tak neni duvod menit zvyklosti.