ZFS storage - vykon

David Pasek david.pasek at gmail.com
Sat Feb 11 12:31:44 CET 2012

Každé prostředí je jiné. Běžně se to dělá tak, že

1/ změříš Performance hodnoty IOPS a MBps všech těch 30ti serveru, které
chceš virtualizovat. Dobré je to mít v konsolidovaných grafech v čase, abys
videl konsolidované špičky v daných časech
2/ jestliže konsolidovaný maximální throughtput (MBps) je větší než 100MBps
pak NFS není pravděpodobně nejvhodnější technologie pro storage k
virtualizaci, protože předpokládám ze používáš 1Gb sit a NFS z principu
neumožňuje loadbalancing. ISCSI obecně umi MPIO loadbalancing, takže v
případě vyššího throughtputu by to byl vhodnější protokol.
3/ další metrika je konsolidovaný maximální výkon (IOPS). Jestliže máš 8
SATA disku, tak ty ti dají dohromady maximalně kolem 600 IOPSu. A do toho
musíš zohlednit read/write ratio a použitý RAID.

Toto všechno jsou hardwarové limity. Nezohledňuji cache na řadiči, zvolený
filesystém (UFS, ZFS) a jeho buffering a overhead.

Obecně NFS má větší response timy než bloková storage. Řádově kolem 20ms
oproti 2-5 ms. Záleží jestli ti to vadí nebo ne.
Také jsi neprozradil jakým zpusobem se chystáte virtualizovat a jestli
iSCSI je pro zvolenou platformu použitelný protokol.

Když bych tedy věděl jak výkonnou storage potřebuji, tak bych si FreeNAS na
ten hardware nainstaloval a provedl syntetické testy, abych věděl co ta
storage reálně dokáže.

No a pak už je rozhodnuti celkem zřejmé.

Další co by se mělo zvážit je, jestli storage, která nemá dva kontrolery
(hlavy, datamovery, filery) je pro tebe dostačující z pohledu dostupnosti.
Nejede-li centrální storage pro 30 virtuálu, tak nejede ani jeden server a
má to výrazně větší dopad. Firma, která dotuje projekt FreeNAS nabízí i
enterprisovější na FreeNASu založené řešení.

Ano za tím měřením je trocha práce, ale vysledek za to podle mě stojí.

David.

On Thursday, February 9, 2012, Wiro Wire <wiro.wire at gmail.com> wrote:
> Jasne,
> viem ze to je obecny dotaz.
>
> Preto som sa pytal ci mate niekto prakticke skusenosti. Tzn, ano mame na
> tom NFS storage na ktory sa pripaja  1500 lidi a je tam 3 Gbit traffic,
> alebo mali sme na tom 200 lidi a slo to na .... uz pri 1,5 Gbit :)

NFS?

UFS,

> --
> Wiro Wire