TightVNC furt nejde

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Sat Feb 11 09:10:06 CET 2012

10.02.12 13:59 Roman Nádhera napsal(a):

> Dobry den,
>
> mirne jsem pokrocil ve zprovoznovani dálkoveho pristupu.
>
> x11vnc v podstate funguje na aktualni session. Tam je jediny problem,
> jak presvedcit pocitac, ze ma pripojeny  monitor, i kdyz ho nema.
> Bez monitoru si totiz nasadi desna nizke rozliseni, skoro se v tom neda
> pracovat. Zkusil jsem vyrobit dummy vga konektor,
> http://soerennielsen.dk/mod/VGAdummy/index_en.php
> ale nema to zadny ucinek. Mozna, ze je to tim, ze jsem pouzil odpory 85
> ohmu, protoze jsem 75 nesehnal.

Tuhle pasaz nejak nechapu. Pokud mi normalni X session nebezi, tak pouziju virtualni
X server, ktery je pristupny jenom pres vnc a zadnou kartu nepouziva, takze
ani neresi, jaky monitor je nebo neni pripojen, a rozliseni si muzu nastavit jakkoli:

# pkg_add -r tightvnc
# rehash
# Xvnc -geometry 800x600 -depth 16 &
[1] 38275
11/02/12 08:02:04 Xvnc version TightVNC-1.3.10
11/02/12 08:02:04 Copyright (C) 2000-2009 TightVNC Group
11/02/12 08:02:04 Copyright (C) 1999 AT&T Laboratories Cambridge
11/02/12 08:02:04 All Rights Reserved.
11/02/12 08:02:04 See http://www.tightvnc.com/ for information on TightVNC
11/02/12 08:02:04 Desktop name 'x11' (testing:0)                    <-------------- tohle cislo pouziju pozdeji
11/02/12 08:02:04 Protocol versions supported: 3.3, 3.7, 3.8, 3.7t, 3.8t
11/02/12 08:02:04 Listening for VNC connections on TCP port 5900
# setenv DISPLAY :0
# startkde

Pokud to chci pouzivat vic navazno, vcetne hesel, Xsession apod., tak
je ve stejnem baliku k dispozici wrapper vncserver - viz
man vncserver

O tohle slo, nebo jsem dotaz spatne pochopil? Pokud to druhe, mozna by nebylo
od veci lip (polopaticky) popsat, ceho chces dosahnout.

Mirek