ZFS storage - vykon

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Feb 9 19:04:05 CET 2012

wire wrote:
>   Zdravim ,
>
> prave tuna riesime storage pre par virtualnych serverov a skusame
> FreeNAS s ZFS.
>
> Mate s tym niekto nejake prakticke skusenosti ?
> Aky cca vykon sa od toho da ocakavat ?
>
> Povedzme, zemame 30 virtualnych serverov.
>
> Storage server ma Perc H700vku radic (8x 1TB disk), 24 GB ram, 2x Quad Xeon

To je tak obecny dotaz, ze na nej v podstate nemuzes dostat zadnou
smerodatnou odpoved. Asi jako "mam tu 30 sklenicek, kolik je v nich vody?"

Tech 30 virtualu muze byt idle, nebo muzou delat ciste CPU zatez, nebo
naopak celou dobu budou neco cist / zapisovat.

Dalsi veci je, jak ty virtualni servery budou ke storage pristupovat?
NFS? iSCSI?

Co se vykonu ZFS obecne tyce - na vetsinu workloadu je pomalejsi, nez
UFS, ale zase umoznuje nektere veci, ktere neumoznuje UFS.

Co se pak zvysovani vykonu ZFS tyce, tak nejdulezitejsi je hodne RAM,
pak RAM a nakonec hodne RAM. Kdyz k tomu jeste pridas SSD pro L2ARC a
ZIL, muzes se dostat na zajimava cisla.

Mirek