Perl skript spustany z Cron

Ivan Dolnák ivan.dolnak at gmail.com
Tue Feb 7 08:55:07 CET 2012

Ahoj,

chcel by som vas poprosit o nakopnutie spravnym smerom. Napisal som
kratky skript v Perle, ktory zo sysctl v minutovych intervaloch taha
otacky ventilatorov a hodnoty uklada do RRD databazy. Predpokladam, ze
v skripte chyba nie je. Problem mam vsak s periodickym spustanim
skriptu. Ak ho spustam manualne, vsetko funguje ako ma. Akonahle vsak
necham tuto ulohu na cron, RRD databaza sa neaktualizuje. Kde prosim
vas robim chybu?

#!/usr/local/bin/perl

use warnings;
use strict;

my $fan  = 'dev.aibs.0.fan';
my @fans = ();
my $now =  time();

@fans  = readpipe "sysctl $fan";
for (my $i=0; $i<=2; $i++) {
  my @j = split / /, $fans[$i];
  $fans[$i] = $j[1]
}

system("rrdtool update cooling.rrd $now:$fans[0]:$fans[1]:$fans[2]");

*/1     *       *       *       *       root    /usr/local/bin/perl
/usr/local/www/apache22/data/rra/cooling.pl >>
/usr/local/www/apache/data/rra/cron.log 2>&1

Povodne som pouzival v skripte cez funkciu system generovanie grafu.
Skript vsak vracal rozlisenie png obrazku. Preto som ustupil od:

*/1     *       *       *       *       root    /usr/local/bin/perl
/usr/local/www/apache22/data/rra/cooling.pl

co by malo sposobovat cron-u problem, kedze navratova hodnota nie je
0. Ak sa teda nemylim.

Moje doterajsie pokusy aj hladanie na webe zlyhali.

Budem vdacny za kazdu pomoc.

Ivan