Problem s ntpd

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Fri Feb 3 20:16:31 CET 2012

Ahoj,

tak jiz vim pravy duvod. Pomoci truss jsem zjistil, ze se ntpd chova nasledujicim zpusobem. Po spusteni zkousi vsechny interface a ip adresy na nich, zda se na ne "bindne". Uplne nechapu ten mechanismus, na zaklade ceho si zvoli to spravne rozhrani, to nevim. Kazdopadne pokud tech rozhrani je hodne, pak skoncim uvedenou hlaskou, pokud je jich malo, pak si nakonec nejake vybere.

Neni mi jasne, proc to dela timto zpusobem, resp. nechapu ten system, domnival jsem se, ze si zvoli to rozhrani, ze ktereho se dostane na server, ktery ma v konfiguraci, ale evidentne ne, protoze to rozhrani zkousel jako prvni. Zajimave je, ze pokud se rozhrani pridaji, tak demon spadne i kdyz bezi a je uz bindnuty, to me take trochu mate.

Cili puvodni dohady tykajici se starych/novych stroju byla hloupost pramenici z nahody. Usmevne je na tom to, ze zrovna na tech strojich se testovalo zakladani vlanu, apod.

Nyni jdu zkusit premluvit ntpd, aby si vybralo jen jedno rozhrani na bind, ale zatim bez uspechu, byt zkousim volbu -I, ale zatim ji ignoruje. Resp. nevim, zda ji ignoruje, nicmene pada. Take je mozne, ze si vzdy cvicne prosvisti vsechny sitovky, a pak se bindne na tu zvolenou.

Radek