kernel: bce0: bce_pulse(): Warning: bootcode thinks driver is absent! (bc_state = 0x00000006)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 21 06:53:56 CET 2012

On 01/21/12 03:34, Radek Krejča:
> HP ProLiant DL-380 G5 mi po instalaci FBSD 9.0 hlasi v predmetu uvedenou
> hlasku.

> Dival jsem se po netu a lidi ji maji celkem casto, ale nikde
> jsem nijak nenasel, co to presne znamena a hlavne, co to obnasi pro me.
> Zda se, ze sitovka funguje, nekolik dni ji davam zahul a jine hlasky se
> neobjevuju a take vse funguje.
>
> Je to jen warning, ale co znamena?

To mas tak - tahle sitovka je sdilena. Jednak ji pouziva tvuj operacni
system, jednak ji pouziva BMC pro management. To vlastne znamena dva
drivery operujici nad tou stejnou sitovkou.

No ty se o ni nemuzou jen tak nahodne prat, takze navzajem kooperuji. K
tomu ovsem musi vedet, zda nejaky druhy aktualne existuje. Kdyz nebezi
OS, je tam BMC sam.

K tomu ale musi ovladac v OS davat "tomu druhemu" najevo "jeste jsem tady".

To se deje prave v ramci bce_pulce(). Tam ovladac z OS da vedet "ziju" a
v zapeti se zepta, co si mysli sitova karta. A tam mu rekne "ja si
myslim, ze tady zadnej driver od OS neni". To je dost nepekny rict neco
takovyho nekomu, kdo s tebou prave mluvi a ovladace OS se to natolik
dotkne, ze si v zapeti poplace tim hlasenim, ktere jsi opsal.

Test provadi kazdou vterinu, ale hlasku vypise jen jednou. Pokud ho snad
nekdy pozdeji karta vezme na vedomi, pak se pochlubi pomoci zpravy
"Bootcode found the driver pulse!"

A co to teda znamena pro tebe ? Neco je shnileho v komunikaci mezi tvym
OS a tvym HW. Pokud nepouzivas remote management, nejspis se nedeje nic.
Pokud pouzivas, mozna treba neco nefunguje - to ale lip zjistis sam.

Za problemem muze byt konkretni typ sitove karty, konkretni firmware
(jehoz update muze, ale tak enemusi pomoci), konkretni nastaveni remote
managementu ...

Co chces takhle v sedm rano vedet vic - vzdyt pises, ze mas problem se
sitovou kartou, ale ze bys napsal jakou presne mas, co v ni je za
firmware - to ne. Uz se chystam jit spat a moje kristalova koule je
takhle k ranu ponekud zamlzena.