Kodovani slozek v Evolution

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sun Jan 15 23:11:59 CET 2012

Ahoj,

> Trochu me mate, ze to dlouhe 'i' tam je, i kdyz vlastne neni - C2A1 je
> UTF8 kod pto "vykricnik vzhuru nohama" - i kdyz pripoustim, ze ten je
> opticky dlouhemu 'i' v ramci moznosti docela podobny.
>
> Preci jen bych to zkusil jeste jednou a bez pouziti 'ls'.

Posilal jsem jak s ls, tak s cat, vysledek je stejny. Posilam to prave
pres Evolution, takze se mi to nejak srazilo.

> Otazka je, nakolik ti jiny FS pomuze. Nepouziva, nahodou, pro komunikaci
> s Eclipse mily Outlook IMAP ?

Ted se nejak nechytam, Eclipse nepozivam a jak jsem psal, jedna se o
pouziti Evolution proti MS Exchange 2007. Tam samozrejme uzivatele
pouzivaji Outlook s MAPI (stejne, jako v Evolution), mohou pouzit i
IMAP, pouzivaji i HTC telefony, ktere zrejme jedou pres MAPI - to
netusim, co tam HTC pouzivaji.

> Pak ovsem jak klient tak server musi byt RFC5738 komatibilni, aby byla
> diakritika v nazvech mailboxu vubec pripustna. A protoze RFC5738 je dost
> cestva novinka (brezen 2010) tak docela verim, ze spis nejsou.
>
> Pokud nejsou, tak plati tohle:
>
>   -------------------

>   -------------------
>
> V takovem pripade - pokud tedy Outlook pres IMAP zkusi vytvorit mailbox
> s diakritikou, je to chyba Outlooku. Call support.

Tady uplne nevim, jestli mluvime o tom samem. Ja mam obecne problem s
nazvem slozky a priznam se, ze ted presne netusim, co vlastne Exchange
tim nazvem mysli. Nicmene i dalsi podslozky maji s diakritikou problem.
Jiz drive jsem pres IMAP klienty vytvarel slozky s diakritiku, pravda,
nikdy jsem nemel potrebu zkoumat, jak to pak vypada ve skutecnosti na
disku.

Ted jsem zkusil na uplne jinem serveru (courier-imap) pres webmail
(horde) vyrobit slozku s diakritikou a proslo to s tim, ze ji vidim v
poradku. Zaroven jsem proti tomu samemu serveru zkusil to same v
Evolution a take v poradku.

> I kdyz to klient zkusi, server by to mel odmitnout - takze je treba
> opravit i server.

Hm, to u Exchange pujde dost tezko :-(

> Do te doby je treba informovat uzivatele, ze soucasna softwarova reseni
> diakritiku v nazvech mailboxu a folderu nepodporuji a Outlok i Eclipse
> je navic vadny a na diakritiku reaguej nespravne - a tudiz je na nich
> aby ji tam nepsali, jinak budou mit problemy.

Pravda, to mohu, nicmene realita bude takova, ze stejne se budou na me
ritit dotazy, proc to nejde.

Radek