FreeBSD sed a \+

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Dec 30 22:09:59 CET 2011

On 12/30/11 20:58, Kaminar:

> Toto znam, ale ja jsem hledal prave to "+". Linuxovy sed to totiz umi.

Tak to jsem asi nepochopil jaky problem resis. Myslel jsem, ze shanis
nejake "portabilni" reseni, ktere ti bude fungoavt dobre na vic nez
jednom systemu.

I proto jsem ti psal o \{1,\} protoze to takhle jednak predepisuje POSIX
a navic ti to tak bude fungovat i na vetsine historickych implementaci.
Tedy prakticky na vsech UNIXech, ktere maji sed a ktere bys mohl vubec
potkat. Dokonce i na FreeBSD a Linuxu.

Takze v pouzivani \+ nevidim zadnou vyhodu - coz samozrejme neznamena,
ze nejaka nemuze existovat.

> Kdyz uz se bavime o tom sedu, tak umi FreeBSD sed rozeznat
> tabulator? V linuxovem sedu je tabulator "\t".

Samozrejme, ze sed umi rozeznat tabulator. Proste se tam napise
tabulator. Tabulator pro nej neni o nic specialnejsi znak nez treba
mezera. A ani POSIX '\t' nezna/nevyzaduje.

Hele - ve svetle tohohle dotazu me je mozna jasnejsi i ten predchozi.

Ty zrejem probiras jednotliva rozsireni Linuxu proti POSIXu a ptas se
nas, jestli ma FreeBSD taky takove rozsireni a navic udelane u[lne
stejne, nebo jestli "jede" podle standardu ci ho ma udelane jinak.

Jestli jsem uhadl, tak jedna takova, mozna kacirska, dobra rada. Ono
sice FreeBSD je na spoustu veci lepsi nez Linux, ale ne na vsechno.

Jestli z nejakeho duvodu potrebujes system, ktery se od Linux neodlisuje
ani v malickostech (a z dotazu se zda, ze ano) pak je mozna lepsi, kdyz
pouzijes Linux ...

To ne, ze bych se te snazil od FreeBSD vyhnat, ale nema smysl bejt
ortodoxni.  FreeBSD je jen nastroj a pokud je pro tebe dulezitym
kriteriem aby byl pouzivany system "dokonale Linux kompatibilni" tak v
tomhle parametru vetsina Linuxu vyhoduje rozhodne podstatne lepe nez
FreeBSD.