Proliant ML 150 G3 - problem so startom

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Dec 22 10:40:43 CET 2011

Peter Rosa napsal/wrote, On 12/22/11 09:31:
> Proliant ML 150 G3, vybaveny radicom HP Smart Array E200.
> Dnes rano startuje neskutocne dlho, pri zapnuti Verbose Logging su po-
> sledne zobrazene hlasky:
>
> FreeBSD 7.4-STABLE #12: Fri Dec 9 16:57:33 CET 2011

> Calibrating clock(s) ...
>
> Po zhruba 5 min naskocia dalsie hlasky a system startuje:
>
> failed, using default i8254 clock of 1193182 Hz
> CLK_USE_I8254_CALIBRATION not specified - using default frequency
> Timecounter "i8254" frequency 1193182 Hz quality 0
> Calibrating TSC clock ... TSC clock: 1595938236 Hz
> [...]

libwrap.so.4 byla nativne naposled v 6.4-RELEASE

"Naivni" rada by mohla byt - udelej si poradek v portech, port na 7.4
nema co byt zavisly na libwrap.so.4 - jednoduse receno, kdyz upgradujes
system, a zejmena pokud jde o prechod mezi major verzema, tak fakt
opravdu neuskodi venovat par minut ty porty preinstalovat. A hned pote
udelat "pougradovy uklid" a smazat stare, po reinstalaci portu jiz
nepotrebne, verze knihoven. Obzvlast pokud jde o produkcni masinu, od
ktere se ocekava alespon trochu definovane a stabilni chovani.

Nicmene, rada je to naivni v tomu smyslu, ze libwrap.so.4 z 6.4-RELEASE
se nachazela taky v /usr/lib - a jestli zmizela knihovna z /usr/lib tak
spis nebyla jedina. A pokud se ti pri vypadku nahodne poztracely v
nemale mire soubory, tak to je ten filesystem asi radne nakopanej a
buhvi co vsechno tam schazi nebo je poskozeny. Dokonce i kdyby tam
libwrap.so.4 puvodne nebyla jako zapomenute reziduum z drivejsi 6.4-R a
byla zamerne doinstalovana jako "compat6x" a tedy byla v
/usr/local/lib/compat ani tak se nemohl avyparit "jen tak" a pokud se
vyparila, tak to asi bdue soucast nejakeho o dost zavaznejsiho problemu.

Muzes se, samozrejme, omezit na "symptomatickou lecbu" stylu "chybi mi
libwrap.so.4, ta je v portu compat6x, tak ho nainstaluju a svet bude v
pohode", ale to znamena, ze uz si nikdy nebudes moc bejt jistej, kdy to
tam co spadne, protoze tomu bude chybet neco, an co jsi zatim jeste
neprisel.

Podku se ti opravdu poztracely nejake soubory, musis pocitat s tim, ze
se jich postracelo buhvikolik a jedine spravne reseni je reisntalace
systemu (tim mas zajisteno, ze na disku budou vsechny systemove veci) a
nasledne reinstalace vsech portu. Tim zajistis, ze nebudou chybet
komponenty ani zadnemu portu. A navic se tim zbavis zavislosti na 6.4-R,
ktera nema zadny dobry duvod.