NFS/lockd problem s flock()

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 25 09:33:18 CET 2011

On 11/25/11 04:55, Richard Willmann:
> Set-up pozostava s NFS servera (OpenSolaris) a NFS klienta (FreeBSD). Vsetko
> na NFS 3.

>    res = flock(fd, LOCK_EX);
>    sleep(20);
>    res = flock(fd, LOCK_UN);

> Po uvolneni zamku prvou instanciou je predpoklad, ze druha sa zobudi z
> volania flock(), uzamkne subor atd. To sa aj stane, avsak s niekolko
> sekundovym oneskorenim. Niekolko sekundovym = cca. 15 - 20 sekund.

Abys mohl hledat chybu, musis nejprve vedet kde. Takze urcite mas
odumpovanou sitovou komunikaci mezi klientem a serverem a vis, zda
prodleva nastava na serveru (a tedy nema smysl problem hledat na
klientovi) nebo naopak na klientovi (a tedy nema smysl problem hledat na
serveru).

A pokud ne, tak se mi to jevi byt dobrym napadem.

Mj. tim zjistis i to, zda se ptas ve vhodnem foru, nebo jestli
potrebujes spis nekoho, kdo je sbehly v pouzivani NFS an OpenSolarisu.