FreeBSD 8.2 + Apache 2.2 + PHP 5.3

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Tue Nov 22 10:39:22 CET 2011

Mirku,
Jenom doplneni:
Musel jsem odmazat nejenom php5* a pecl*, bohuzel mi to diky nejakym
zavislostem v portech naborilo dalsi veci. Takze nejcistsi reseni je vzdy
zazalohovat konfiguraci (pokud zbyla), smaznout porty a zacit znovu. To jsem
udelal.
Protoze jsem pote prisel na dalsi problemy, smaznul jsem databazi zavislosti
portu a udelal portupgrade -a (protoze se jedna o Atom, trvalo mi to dalsi
den a pul ;o((()
K me smule, mam tu dualni boot-environment, mohl jsem se bez problemu
vratit. Ale, posledni zalohu jsem udelal v dubnu a od te doby doslo k jistym
zmenam, tedy veskere nestesti pada na moji hlavu. Jak se rika, bez zaloh do
systemu nelez a jak se shellem vola, tak se ze systemu ozyva.
V tuto chvili potrebuji rozebehnout apache+php, ostatni aplikace jiz
nastesti uz bezi. No a pak mne bude cekat davat do poradku web (drupal,
coppermine, base, zabbix, ruzne statistiky ....)
Kazdopadne rady od pritomnych mne udrzuji dusevne pricetneho a v jiste
nadeji, ze si nekdo jiny nenabehne jako ja. Myslim si, ze PHP se skutecne
melo jmenovat PHP6 aby popsalo jak zasadni zmeny v nem jsou.
Za ten odkaz s migraci dekuji, vypada to dobre. Stejne tak za odkaz s
razenim extensions. Dam vedet, jak jsem (ne)uspel ;o))

Honza

> Pokud jsem to pochopil spravne, tak jsi do ted provozoval lang/php52 s
jeho php52-extensions a pri upgrade nejake aplikace se ti to zaclo samo
upgradovat na lang/php5 a php5-extensions... takze se myslim, ze ti tam
zustal kus toho a kus onoho a spolecne to nefunguje.

> V tom pripade doporucuju pouzit pkg_delete -f php5\* a pkg_delete -f
pecl\* Tim odinstalujes vsechny PHP a PECL porty (extensions). Pak zacni na
cisto instalovat lang/php5 a udelej si u nej make config, aby sis vybral
options, ktere u neho opravdu potrebujes mit. Pak php5-extensions a opet si
vyber jen to, co skutecne potrebujes, at se ti neinstaluje defaultni seznam
extensions, ktere tebou provozovane webaplikace ani nepotrebuji a jen
zpusobuji problemy a zbytecne zavislosti.

> Pozor zejmena na to, ze mezi php52-extensions a php5-extensions doslo k
nekolika zmenam. Nektere extensions prestaly uplne existovat (bud byly
zruseny, nebo jsou nedilnou soucasti lang/php5) a nektere nove tam byly
pridany. Takze vysledny seznam nainstalovanych extensions u php5 (5.3.8) se
bude lisit od seznamu php2 (5.2.17_4)