OT: Vecny boj se spamem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 17 11:30:19 CEST 2011

Stefan Valko napsal/wrote, On 10/17/11 10:55:
> Ahoj, malo by ti pomoct implementacia DKIM alebo SPF

Je ovsem treba rict, ze kazdy system ma svoje vlastni, a to nemale,
problemy. SPF se porusi forwardem, DKIM zase neunese to, ze dopis se
pruchodem skrz konferenci casto mirne zmeni (modifikace subjektu nebo
pridani paticky). Nebo ho pridanim paticky modifikuje nejaky centralni
antivirus, treba.

Takze "natvrdo" blokovat nemuzes, i legitimni dopisy mohou byt
SPF/DKIM-broken, muzes to zase jen pouzit jako "opatrne hodnoceni", dat
tomu nejakou vahu a doufat, ze pripadny SPAMer krome SPF/DKIM ziska
dalsi body i za neco jineho a tim celkovou hranici preleze.

Jenze dopisy o kterych mluvis moc dalsich bodu nenasbiraji.

A tak s emusis rozhodnout - bud' tad SPF/DKIM vetsi vahu a zablokovat
tak nejen nevyzadanou postu, ale i postu legitimni. Nebo jim vetsi vahu
nedat a smirit se s tim, ze SpamAssasin je heuristika. A aktualne nekdo
prisel na to, jak dopis postavit tak, aby na nej nereagovala.

> Cize ak si to implementujes na vlastne domeny, resp. mailserver a budes mat
> podporu v spamassasinovy tak ti to bude krasne blokovat.

To je pravda. Bohuzel, v rade situaci, i legitimni korespondenci.