nesmazatelne soubory s diakritikou

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 29 16:44:20 CEST 2011

Cejka Rudolf wrote:

> Zabere rm -i * a na prislusne soubory dat y? Pripadne s vhodnym
> omezenim typu rm -i n*pdff v*pdff p*pdf.

To bohuzel taky nefunguje:

# rm -i *
remove 4 files? y
rm: nov} navrh.pdf: No such file or directory
rm: pxedavacm protokoly REAL 3.pdf: No such file or directory
rm: strop nad 6np ruska otohenm - varianta 2 .pdf: No such file or directory
rm: v}tah.pdf: No such file or directory

Stejne tak jako to, co mi par lidi poradilo privatne mimo konferenci (a
zkousel jsem to i pred tim, nez jsem psal do konference), pouzit jen
wildcard misto nazvu souboru:

# rm nov*
rm: nov} navrh.pdf: No such file or directory

Proto jsem hledal nejaky zpusob, jak to mazat podle inode. Podle me je
totiz problem v tom, ze se nekde po ceste konvertuje spatne nazev
souboru a proto nejde smazat. Ten wildcard (glob) se podle me expanduje
na skutecne jmeno souboru tak, jak ho vidi muj server (FreeBSD) a po
siti takovy pozadavek pak doputuje k tomu WD Datastore, kde se ma soubor
smazat, ale tam na filesystemu existuje s jinym nazvem, ktery je cestou
spatne konvertovan (ruzne charsety atd.)

Ale to jsou jen moje domenky, normalne totiz se sambou nepracuju, venuju
se sprave webserveru, db serveru, mailserveru... takze presne nevim, jak
je to s mount_smbfs.

Mirek