Boot po siti

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Thu Sep 15 01:19:38 CEST 2011

Ahoj,
Pred nejakou dobou jsem si zacal hrat s bootem po siti. Zajimaji mne tri
oblasti:
- Backup/Restore
- Instalace BSDlike/Linux systemu (parametrizovana)
- RIS (Remote Instalation Service) schopna instalovat napr. WinXP/Win7
(scripting je dobre popsany, pripadne je mozne vyuzit nLite atd.)

V tuto chvili mam vyreseno nad PXE Backup/Restore pomoci automaticke
parametrizace Clonezilla a PING, start SysRescue CD (parametrizaci resim),
paradoxne uz startuji instalaci WinXP a Win7 (vlastni instalace mi jeste
nefunguje tak jak bych si pral). Casem vse uverejnim jako ucelenou kucharku.

V tuhle chvili ale resim podstatne trivialnejsi problem, tykajici se
FreeBSD.

Při pouziti SysLinux jsem v menu pouzil nasledujici:

label fbsd32
    menu label FreeBSD/i386
    kernel memdisk
    initrd /image/freebsd/freebsd-i386.iso.gz
    append iso raw

To mi uzmozni nastartovat FreBSD z gzipnute bootonly image. Bohuzel, pokud
dam instalaci po siti a necham DHCP aby mi nastavil adresu interface, nic se
nestane a system jako by bge0 (tento pripad) rozpoznal, ale neumel s nim
pracovat. Je to blbost, normalni boot-only to umi, overil jsem si to.
Chci se zeptat, zda nekdo z vas nema nejaky dobry trik v rukavu, jak
identifikovat / opravit tento problem.

Diky

Honza