Versioning a "Recycle bin"

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Sep 3 18:53:16 CEST 2011

Jan Dušátko wrote:
> Ahoj,
>
> Zakaznici si pomerne casto omylem mazou soubory, hledam proto zpusob jak
> vyresit ochranu (shromazdovani souboru po smazani). Napadlo mne pouzít
> versioning nebo nahradit /bin/rm nějakým skriptem, zajistujici presunuti do
> konkrétního adresare v ~/ dokud nedojde místo.  Pro systém pouzivam UFS, pro
> data ZFS. Resil jste někdo podobny problem? Podarilo se to? A je to vůbec
> technicky mozne?

Jestli se ti jedna o data ulozena na ZFS, tak ja bych to resil
periodickym snapshotovanim a odmazavanim starych snapshotu (existuje na
to nekolik portu, kazdy to dela trosku jinak). Je to jednoduche, "nic to
nestoji" a pokryje to naprostou vetsinu pripadu. Kdyz si nekdo smaze
soubor kratce po tom, co ho vytvoril (a neni jeste ve snapshotu), tak ma
holt smulu, ale asi ten soubor za tak kratkou dobu jeste nestihl byt
opravdu dulezity :)

Mirek