Vi a backspace

Miroslav Prymek m.prymek at gmail.com
Wed Aug 24 12:18:43 CEST 2011

Zdravim,

snazim se zvyknout si v nekterych situacich na pouzivani systemoveho vi (/usr/bin/vi) misto
vim-light z portu, ktery normalne pouzivam. Celkem se to da prezit, ale jedna vec me nebetycne
stve: nefunguje mi backspace tak, jak bych chtel.

Pripojuju se sshckem z MacOS terminalu (xterm i iTerm se chovaji stejne) a v shellu mi backspace
normalne funguje, ve vi (v insert modu) dela to, ze kurzor presune o jedno pismeno do leva
a po prechodu do command modu smaze to, pres co kurzor presel. Protoze se chova takhle,
predpokladam, ze je to feature.

Da se vi nejak presvedcit, aby se BS choval "normalne" - tj. hned smazal pismeno vlevo od kurzoru?

A obecnejsi otazka: myslite si, ze je systemovy vi pouzitelny? ;) Pouzivate ho nekdy?

dik

Mirek