RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sat Jul 23 14:51:39 CEST 2011

Ahoj,

> S takhle limitovanym zadanim je to skutecne nejspis jedine mozne
> reseni.
> Jde o to, zda uz samo zadani neni zmanipulovane tak, aby mohl vyberove
> rizeni vyhral predem vybrany konkretni zajemce ;-)
>
> Jeste drive, nez zadne ZFS neexistovalo, by se problem resil tak, ze by
> se data ukladala organizovana do nejake vhodne udelane adresarove
> struktury a az by doslo misto na jednom volume, proste by se pripojil
> dalsi svazek, ktery my se do te struktury prolinkoval.

jde o to, ze uz existuje nejaka aplikace, která ma jako "parametr" adresar
pro data.
Tento adresar si pak uz sama spravuje, vytvari podadresare, odmazava stara
data, tridi soubory do podadresaru atd. atd.
Není to az tak triviální s ohledem na množství souboru, které za den
pribudou.

Ciste teoreticky ano, je to jedno z reseni... nedelat RAID a jen přidávat
disky a prepsat část aplikace.
A patricny adresar pro danou kameru zalozit na jednom z disku (tam kde je
nejvice mista), linkovat přes symlink.
Ono jde hlavne o to, ze je třeba, aby to bylo cele zautomatizovane a na
server se defacto vůbec nemuselo přihlásit.

Problem je ale v tom, ze nelze odhadnout množství dat na kameruXY, kdy si
třeba zákazník po mesici vzpomene, ze místo 5ti dnu chce archivovat dnu 30,
k tomu vymeni VGA kameru za 3nasobne rozliseni a množství dat je zase uplne
nekde jinde.

V tom RAIDu+prubezne rozsirovani jsem videl prave moznost toto eliminovat.
Doufal jsem, ze system uz ma pro tento ucel patricne nastroje.

Pokud bych slevil z RAIDu, pomohlo by to k nalezeni nějakého reseni?
Pak uz me napada jen doporuceni nějakého ext. uloziste s RAIDem třeba přes
NFS (coz je ale zase o vyssi cene) nebo doporuceni serveru na linuxu.

> Pravda, ja stale jeste nepovazuju ZFS za dostatecne dobre odladenou vec
> pro vazne produkcni nasazeni. Kdo si mysli, ze u ZFS neni potreba
> vahat, ten by po nem sahnout muze bez premysleni.

Do ZFS bych klidne sel, nicméně jak zde někdo psal, asi mi to mnoho
nevyresi.

Milan