RAID5 a prubezne navysovani diskove kapacity oddilu

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Fri Jul 22 14:45:13 CEST 2011

Ahoj,
dovolil bych si jednu "pracovni" otazku, snad to nebude vadit, sedím nad tím
už od včera. :((
Pro jednoho zákazníka řeším BSD server na který chodí data z kamer, vše bylo
odladěné a ok, pokud to byl server na jiné konektivitě.
Jak se server přesunul k zákazníkovi (na konektivitu Starnet), začali
zvláštní problémy...

Jakoby se některé FTP konexe ztrácely někde cestou (connection limit pre
IP?). Ale obecně se to chová dost divně. :(
Vesměs problémy jsou pouze s kamerami na konektivitě od Starnetu, tedy
komunikace Starnet-Starnet, od ostatních providerů (napr. ADSL) data běhají
OK.

Dokonce kamery jednoho zákazníka (Starnet komunikují OK, dalších několik
zákazníků už nikoli.
Kamery jakoby nevidí na veřejnou IP (údajně host unreachable), vše je za
routerem (DHCP), internet chodí.
Pokud se za ten router připojili v LAN notebookem (DHCP) na FTP se bez
problému připojili a zkušební soubor uploadnuli.

Opravdu divné na tom je, že dokud byl server jinde, nebyl ani náznak
jakéhokoli problému. Vše se samozřejmě xkrát restartovalo, flasli se
firmwary atd. Nic zatím nepomaha. :(

Milan