HW RAID - aktualne modely

Pavel Kislinger kislinger at kn.vutbr.cz
Mon Jul 11 16:42:56 CEST 2011

Mam dobre zkusenosti s:
* 3ware-9550 (twcli)
* Adaptec 3450 (arconf)
* Adaptec 2820sa (arconf)

S raidama intel ma takovove zkusenosti, ze funguji spolehlive pouze z
windows.

Nejlepší z nich je rozhodně 3ware (zápis do raidu 5 ze 4 disků cca
200MB/s a zatím mi rozpoznal všechny disky).

Adaptecy jsou o něco pomalejší a nerozpoznají některé disky (např
SAMSUNG F4 2TB) a bootují neskutečně dlouho (když člověk něco ladí tak
boot o 2 minuty pomalejší je hodně poznat).

Software je u obou relativně použitelný, jak twcli tak arcconf umí
nastavit téměř vše na kartě. Pouze s arcconf jsem měl drobné problémy s
nastavováním cache.

Pavel