Portmaster prepisuje balicek

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 6 15:40:56 CEST 2011

Miroslav Prymek wrote:
> nedari se mi primet portmaster, aby se choval takhle:
> 1. pokud existuje predprelozeny balicek ve spravne verzi, pouzij ho
> 2. pokud neexistuje, preloz port a vytvor balicek
> Konkretne dochazi (zda se mi) k tomu, ze balicek vytvari VZDY - tj. napred software
> nainstaluje z balicku a pak balicek znovu vytvori :(

> Da se tohodle chovani nejak zbavit?

Urcite. Pouzij
chflags schg cesta_k_hotovemu_balicku
a uz ti ho nikdo neprepise. Otazka je, jak se bude portmaster chovat,
kdysz balicek nebude moci vytvorit. Portmaster ja neznam.

> Chova se portupgrade inteligentneji?

Nikdy jsem to nezkusil spustit ve variante 'Pp' - pokdu to portupgrade
umi, bude to takhle, jestli to takhle nebude, tak to nejspis neumi.

Ale je tak trochu otazka jestli to opravdu vadi - nainstalovani balicku
a vytvoreni balicku z nainstalovaneho jsou inverzni operace, takze by
melo vyjit totez z ceho se vzeslo.

Ale ja to presto delam jinak - kdyz mi cela aktualizace dobehne, tak
spustim celkem jednoduchou prikazovou radku (ani to nemam jako script,
jen v historii shellu) ktera porovna co je ve /var/db/pkg s tim co je v
/usr/ports/packages/All a nalezne-li nainstalovany port, ktery nema
package (pripadne novejsi nainstalovany port nez je existujici package),
tak ho proste vyrobi (pkg_create -b ...)

A, mimochodem, nemyslim, ze je vzdy pravda, ze jednou vytvoreny balicek
je uz "naveky". To leda, ze pri upgradu balicku B vzdy nechas
aktualizovat a nove vytvorit balicky i vsech zavislych portu.

Pokud bys to nedelal (a ono to neni vzdy nutne) budes mit balicky, ktere
pri instalaci budou rvat, ze byly vytvoreny se zavislosti na port A.0.0
a v systemu je port A.0.1 ...

Mnou popsany mechanismus to resi, protoze pri upgrade portu na jinou
verzi dojde i k uprave +CONTENTS v zavisejicich portech, coz jest
nasledne zdetekovano jako "mame novejsi port nez package" a vytvori se
aktualni varianta package ...

Ale jestli ti neco z vyse uvedeneho k necemu bude hodne zavisi na tom,
co a proc vlastne presne delas.