top - wired

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Sat May 28 20:14:01 CEST 2011

Ahoj,

mam trochu zacatecnicky dotaz, nicmene uplne mi to neni jasne. Pokud mam top, tak jeden stav pameti je wired. Co to presne znamena a co to s ohledem na volne/mozne volne/obsazene zdroje obnasi? Na internetu jsem nalezl pro linux a mac (shrnuto do kostky), ze se jedna o pamet, ktera je zamcena systemem, ale je v pripade mac po case uvolnena a u linuxu na pozadani nekterymi procesy, ktere to umi. Jak je to v pripade freebsd (pokud tedy ovsem clanek, co jsem nalezl, nekecal)?

Jinak z man top moudry moc nejsem....

Wired: number of bytes wired down, including cached file data pages

Diky
Radek