Detekcia hardveru FBSD 8.2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 13 16:31:35 CEST 2011

On 05/13/11 15:57, Richard Willmann:
> prosim, stretol sa niekto s problemom detekcie PCI zariadeni na FBSD 8.2?
>
> Konkretne mi FBSD nenajde sietovu (Realtek 8139D chipset) a zvukovu
> kartu (CMI 8738 chipset).

Zvukovku ja tam ale vidim:

> hdac0 at pci0:1:0:1: class=0x040300 card=0xaa681043 chip=0xaa681002
> rev=0x00 hdr=0x00
> vendor = 'ATI Technologies Inc. / Advanced Micro Devices, Inc.'
> class = multimedia
> subclass = HDA

Ma to snad znamenat, ze tam mas dve ruzne ?

Sitovka v seznamu skutecne neni - to znamena, ze to neni problem
ovladace - to zarizeni tam proste neni pripojeno na sbernici.

Tak se mi chova napriklad sitovka v notebooku, pokud ho zapnu v dobe,
kdy neni zasunuty AC adapter a soucasne neni zastrcen ethernet kabel -
power management ten chipset ma zcela vypnuty, takze proste neni videt.

FreeBSD uz nedela rescan sbernice, takze pokud napajeni nebo ethernet
zasunu az dodatecne, karta se v seznamu neobjevi.

Takze zapnout stroj se zasunutym sitovym kabelem (dokonce i pokud to
neni notebook), verbose rezim startu, k tomu devinfo -vr a acpidump -dt