Packages for Jails?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Apr 30 16:44:44 CEST 2011

Jaromir Dvoracek wrote:
> Coz o to, on je idealni i pro cloveka, ktery se tim do hloubky zabyvat chce.

S tim nemuzu az tak uplne souhlasit. Jaily provozuji uz pomerne dlouho a
ezjail mi k srdci neprirostl. Pro moje pouziti obsahuje "spoustu balastu
okolo" a pritom nektere zasadni veci "neresi vubec" a nebo dost podivne.
Napriklad to, jak se ezjailem resi (resil?) upgrade na novou verzi je
podle me dost nestastne - jestli se neco nezmenilo, tak proste udela
novou instalaci base do noveho adresare a primountuje k tomu puvodni
jaily, jenze tim prestanou fungovat porty, ktere se linkuji na stare
verze knihoven.
Tudiz jsem si tohle stejne musel resit po svem.

> On 30.04.2011 10:39:22 (Saturday) , Vilem Kebrt wrote:

[...]

> [...]

To je dost divne, protoze portmaster v podstate nedela nic jineho, nez
ze vola make install pro jednotlive porty.

Asi dost zalezi, v jake roli ty jaily maji bezet - jestli jsou pouzity
jako VPS, kde v kazdem jailu ma roota nekdo jiny a sam si je spravuje,
nebo jestli je spravuje vsechny jeden administrator z hostitelskeho
systemu. Pripadne jestli to jsou jaily jen pro oddeleni nejakych
aplikaci, nebo plne instalace systemu.
Osobne nemam potrebu pouzivat ani jeden z uvedenych nastroju - vetsina z
nich uz je stejne zastarala z dob FreeBSD 4.x nebo 5.x a vetsina funkci
uz je primo v base (pro 7.x a 8.x).

Jedine, co by mohlo byt uzitecne v pripade pouziti jailu jako VPS, byl
nejaky port (ted nevim nazev), ktery umoznoval z jailu provest restart
onoho jailu - nahrazoval se tim prikaz shutdown, aby root v jailu mohl
restartovat sam svuj jail... ale uz vazne nevim, ktery port tohle obsahuje.

Mirek