Sendmail utajil adresata

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 5 11:08:28 CEST 2011

Jozef Drahovsky napsal/wrote, On 04/05/11 09:37:
> Trochu analyzujem spam maily a narazil som na zvlastnost,
> ze v hlavicke dorucenej posty chyba informacia o tom
> pre koho bol mail urceny cez RCPT TO

No, to je takova citliva vec.

SMTP je protokol pro prenos emailu. Ale protokol nedefinuje co to email
je ani jak vypada.

Vyjimkou z pravidla jsou "Received" hlavicky, ktere SMTP server pridava
do hlavicek emailu (kterym by vubec nemusel rozumet).

Formatu emailu je definovany nekde jinde - a tato definice zase vubec
neresi mechanismus jeho prenosu.

Vysledkem tohohle usporadani je, ze emailove adresy odesulatele a
prijemce, ktere pouziva SMTP protokol, nemaji zadnou primou vazbu na
adresy odesilatele a prijemce, ktere jsou uvedeny v hlavicce emailu.

Jinymi slovy - pokud mas v ruce jen doruceny email, pak z jeho hlavicek
nelze obecne urcit jake emailove adresy (odesilatele a prijemce) byly
pouzivany behem SMTP prenosu - prestoze prave podle nich se prenos ridil.

Tedy, samozrejme, pokud ti prijimaci MTA tyto udaje nevlozil do
"received". Udaj "for" se do "received" vklada tehdy, pokdu je prijemce
jen jeden. Jakmile je prijemcu na tomto cilovem serveru vice, udaj chybi
(vec tedy nesouvisi s tim, jestli byl prijemce uveden v to:, cc: nebo bcc:).

Presto se k pozadovanemu udaji muzes dostat - v hlavicce mas ESMTP id
p34M2O5h039744 a presne toto ID musis hledat v LOGu prijimaciho sendmailu.

Ale ani to neni uplny konec - pokud tech prijemcu bude hodne (presne
cislo si nepamatuju) pak i v tomto logu bude jen prvnich N prijemcu.
Skutecne se tak muze stat, ze prijemce zjistit nedokazes. Coz, jen tak
mimochodem, povazuji za vadu, jen jsem se jeste nedostal k tomu, abych
si to pro sebe nejak vyresil ...