OT: VPN pro Windows klienty

kron24 kron24 at gmail.com
Tue Mar 29 00:30:36 CEST 2011

Dne 28.3.2011 19:24, Dan Lukes napsal(a):
> On 03/28/11 18:21, kron24:
>
> IPSEC
> GRE/PPTP
> OpenVPN
>
> Prvni dva umi Wokna nativne, ale ve skutecnosti je nemohu doporucit.
>
> OpenVPN sice vyzaduej instalaci nejen na serverove ale i na klientske
> strane, zato o tom nemohu rict nic spatneho.

Diky za vsechny reakce v konferenci i soukrome. Dalsi jine
moznosti nez ty tri uvedene Danem se neobjevily.

1. Zkusil jsem OpenVPN 2.1.4:
     - server FreeBSD 8.2
     - klient Windows 7 64bit Enterprise
    Klientske GUI funguje nejak divne (nebo spis nefunguje), ale
    openvpn.exe z prikazove radky (navic s pravy administratora)
    fungovalo OK. Vistu a XP zkusim az zitra (vlastne dnes).
    Zadny novy problem uz ale necekam.

    (Certifikacni autorita vyhrazena jenom pro VPN mi v tuto
    chvili pupinky nedela.)

Asi uz zustanu u OpenVPN, ale ciste ze zvedavosti bych se aspon
trochu podival na ty dve dalsi moznosti.

2. Pokud jde o IPsec, handbook ma kapitolku "VPN over IPsec".
    Sice predpoklada FreeBSD na obou stranach, ale aspon mam kde
    zacit...

3. GRE/PPTP - na prvni "STFG" jsem ziskal dojem, ze nejakou
    roli tu mohou hrat porty mpd5, poptop a l2tpd jako
    alternativy, ale vic jsem zatim nepobral.

Jestli jeste mate nekdo nejaky komentar ke 2 a 3, budu za nej
rad.

Zatim diky
Oli