apcupsd FATAL ERROR in generic-usb.c at line 636 Cannot find UPS device

Ivan Dolnák ivan.dolnak at gmail.com
Sat Mar 26 23:09:34 CET 2011

2011/3/26 Dan Lukes <dan na obluda.cz>:

> Pak tam tedy je a ja si jen spatne pamatoval format vypisu.
>
> Nicmene, abychom si byli jisti - je tedy v /dev/* vytvoreno prislusne
> seriove zarizeni ? Tusim cuaU0 nebo tak nejak. Ze je to "ono" se pozna
> snadno - zmizi po odpojeni toho USB ...

Podarilo sa mi identifikovať, hoci len na diaľku, že ide o cuaU0.

Po modifikácii apcupsd.conf do nasledujúceho tvaru:

UPSCABLE smart
UPSTYPE apcsmart
DEVICE /dev/ttyU0

som spustil démona apcupsd, ktorý nehlási pri štarte, ani do logov chybu.

Vznikol však nový problém:

# /usr/local/etc/rc.d/apcupsd start
Starting apcupsd.

# apctest

2011-03-26 23:04:09 apctest 3.14.8 (16 January 2010) freebsd
Checking configuration ...
Attached to driver: apcsmart
sharenet.type = DISABLE
cable.type = CUSTOM_SMART

You are using a SMART cable type, so I'm entering SMART test mode
mode.type = APCSMART_UPS
Setting up the port ...
apctest FATAL ERROR in device.c at line 71
Unable to create UPS lock file.
  If apcupsd or apctest is already running,
  please stop it and run this program again.
apctest error termination completed
#

# pwd
/var/spool/lock
#

# ll
total 2
-rw-r--r--  1 root  dialer  11 Mar 26 23:03 LCK..ttyU0
#

Nejaké nápady, odporúčania? Ďakujem.